Wat is het beste ontwerp voor uw website?

Kies altijd voor een responsief ontwerp.

Dit is heel duidelijk. Een site die niet reageert, wordt als verouderd beschouwd. Door responsive templates is het nu mogelijk om de layout van een website aan te passen zodat deze zich goed kan registreren op schermen van verschillende apparaten. Er wordt veel verkeer gegenereerd vanaf mobiele apparaten omdat veel mensen hun mobiele telefoons gebruiken om online te zoeken en te winkelen, en deze trend neemt elke keer toe. 

Bedrijven moeten hier dus rekening mee houden. Ongeacht de niche of demografie van hun website, zelfs als het een nieuwsfeed of een e-commercesite is, als de website er niet goed uitziet op mobiele telefoons en andere draagbare apparaten, zal dit hun bedrijf schaden.

Nog niet zo lang geleden was responsive ontwerp alleen optioneel, maar de dingen zijn tegenwoordig anders en veel sjablonen zijn veel veranderd en bieden responsieve en mobielvriendelijke thema’s. Toch zijn er een aantal sjablonen die geen mobielvriendelijke lay-outs bieden. Bedrijven moeten deze afwijkingen vermijden.

 

Ga voor SEO-vriendelijke sjablonen.

Bedrijven willen zeker dat meer mensen hun website ontdekken en dit is niet mogelijk zonder Search Engine Optimization of SEO. Zelfs als ze geen boeiende website met opmerkelijke inhoud kunnen maken, moeten ze SEO-technieken gebruiken als ze willen dat hun pagina een betere positie krijgt in zoekmachines. 

Afgezien van het gebruik van prachtige ontwerpen, moeten ze zorgen voor een soepele navigatie en een solide hiërarchie. Bovendien moeten ze consistent een bepaalde sjabloon gebruiken en niet een andere in elke categorie. Het gebruik van veel sjablonen maakt het voor gebruikers moeilijker om naar hun website te navigeren. 

Hoewel sommige sjablonen een uitstekend ontwerp hebben, kan SEO het nog steeds als slecht geschreven beschouwen, dus zouden ze SEO-vriendelijke sjablonen moeten krijgen. Als sjablonen slecht zijn gecodeerd, duurt het laden van de website langer, wat hun rangschikking beïnvloedt. 

Google en andere zoekmachines waren duidelijk door te zeggen dat extra laadtijd bijdraagt ​​aan de ranking, dus het is het beste om een ​​goed geschreven sjabloon te kiezen. Zelfs als sjablonen geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines, moeten ze kennis hebben van het onderwerp en daarom is inhoud net zo belangrijk.