Het is weer zo ver, je stageperiode is in aantocht en je moet weer op zoek. Voor vele studenten is dit een hel: je stageplaats vinden. Het is niet voor iedereen even gemakkelijk om een bedrijf te vinden waar je je stageperiode zou kunnen afleggen, natuurlijk gaat dit helaas ook niet zo even snel. Bij het zoeken van een stageplaats moet je je sociale vaardigheden goed naar boven halen en contacten beginnen leggen met bedrijven waar jij het interessant zou vinden om je marketing stage te lopen. RichtingJe moet natuurlijk je stageplaats vinden dat voldoet aan de eisen van je studierichting bijvoorbeeld in dit geval als je marketing studeert dan zoek je op basis van stage marketing om zo sneller tot geschikte en toepasselijke opties te komen. Je vraagt ook altijd aan het bedrijf wat voor werk ze aan jou zouden toevertrouwen om zelf ook een idee te hebben of dit voldoende zou zijn voor jou of niet. Natuurlijk moet je er altijd voor zorgen dat je de hele dag aan het werk zit. ZoekwerkEr zijn veel websites waar ze vacatures voor stagiairs plaatsen, op deze sites kun jij dan filters toepassen die jij nodig hebt, zo verlies je minder tijd tijdens het zoeken. Dus als jij marketing studeert dan filter je marketing stage om de onnodige richtingen achterwegen te laten. Je hoeft niet per se te wachten op vacatures maar als er een bedrijf is dat je interesseert die kun je dan ook meteen opbellen of mailen met de vraag of ze toevallig een marketing stagiair(e) zoeken. Bellen of mailen?De meeste bedrijven vinden het voldoende dat je een e-mail stuurt naar het bedrijf als vorm van sollicitatie maar ook een deel van de bedrijven hebben liever dat je hun belt in plaats dat je je een mail stuurt. Bellen heeft meer voordelen dan mailen, altijd. Als je belt dan krijg je vaak sneller een antwoord dan een e-mail én je komt ook nog zelfzeker over wat altijd positief is tegenover het bedrijf. VoorbereidenEens je ergens hebt gesolliciteerd is het mogelijk dat je op gesprek moet gaan, hier zorg je dat je goed voorbereidt bent en genoeg kennis hebt van het bedrijf waarbij je hebt gesolliciteerd. Het zou niet echt professioneel overkomen als jij niks weet over het bedrijf. |
https://fiks.nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Storytelling marketing: wat is het precies? Het woord ‘storytelling’ hoort u vandaag de dag regelmatig voorbijkomen. Maar wat houdt het precies is? En waar is het allemaal goed voor? Door middel...
- Zoekmachine marketing benutten voor jouw website “Zoekmachine marketing is belangrijker als ooit!” In deze moderne tijd kunnen we internet niet meer wegdenken. Internet heeft de laatste 20 jaar een enorme impact...
- Marketing animaties laten maken Het is mogelijk om met onze hulp kwalitatieve marketing animaties te laten maken. Onze professionals hebben ruime ervaring in het produceren van tal van animatievideo’s...
- Speciaal op maat gemaakte poorten voor uw oprit Poorten voor de oprit: er is ontzettend veel keuze op dit gebied. Wat u esthetisch plezierig vindt, maar ook welke uitstraling de poort geeft naar...
- Waarom TikTok onveilig kan zijn voor jongeren Weleens gehoord van de video app TikTok? Het is een manier voor jongeren om video’s te uploaden van zichzelf waarop zij zingend, dansend of playbackend...
- Website laten maken in Bergen op Zoom Je hebt een website die is verouderd en het wordt toch wel eens tijd om hem te vernieuwen. Het is immers toch het online visitekaartje...