Social media marketing

Heel veel bedrijven beschikken nu over een social media account. Al dan niet meerdere accounts. Zij hebben vaak accounts als Facebook, Twitter, LinkedIn en dergelijke. Aangezien bijna iedereen wel Facebook heeft, maken bedrijven dit ook aan. Zij plaatsen berichten terwijl jij ook op je telefoon zit door je Facebook tijdlijn heen te scrollen. Het mooie hiervan is dat jij dit ook weer ziet. Daarom maken bedrijven hier snel en slim gebruik van. Zij posten zakelijke berichten terwijl jij net je prive tijdlijn loopt te bekijken. Kortom, dit is heel slim gedaan door sommige bedrijven. Echter zitten hier wel haken en ogen aan. Het lijkt heel makkelijk. Het beheren van deze accounts is ook daadwerkelijk heel simpel, maar het posten van berichten lijkt ook heel makkelijk. Lijkt, ja. Het is posten is ook heel makkelijk maar zinnige content erop plaatsen is dan weer een stuk moeilijker. Dat is ook een van de redenen waarom bedrijven dit misschien ook best vaak uitbesteden. Het is helaas erg lastig om hier een ware marketingtool van te maken. Maar… Het kan! Je kunt bijvoorbeeld links in je posts zetten. Hiermee kun je bijvoorbeeld linken naar je website met allerlei spullen erop die je kunt kopen. Dan kun je het ook echt zien als een marketingtool. Anders wordt het helaas erg lastig om hier goed wat mee te doen.

Tips bij social media marketing

De gouden tip bij social media marketing is natuurlijk het plaatsen van goede content. Als je leuke berichten plaatst, gaat de rest vanzelf. Mensen gaan dan het bericht liken, delen en ga zo maar door. Je spreekt dan pas over een geslaagd bericht. Dat is ook wat je wilt als je dit als marketing in wilt zetten. Je kunt er ook heel ver mee komen en je kunt er ook heel veel geld mee verdienen.

http://www.siege-marketing.nl/