Wanneer je net een bedrijf hebt gestart moeten er verschillende dingen gebeuren. Zo heb je bijvoorbeeld een website nodig die het liefst goed vindbaar is in Google. Als je hier zelf de tijd en de kennis niet voor hebt, kun je dit uitbesteden. Er zijn genoeg bedrijven die hier wel kennis van hebben en met behulp van hen kan je een professionele website laten maken of een webshop laten maken. In dit proces kun je de keuze maken om een online marketing bureau in te schakelen of een internetbureau. Weet je niet wat het verschil is tussen deze twee soorten bedrijven, lees dan verder. Het verschil lijkt dan misschien klein, maar in werkelijkheid is dit erg groot. Het verschil in de bureaus zit hem vooral in de focus. Zo focust een online marketing bureau zich specifiek op het optimaliseren van de online activiteiten van de klant. Je kan hierbij denken aan de termen SEO, SEA, social media marketing en contentmarketing. Een (full service) internetbureau heeft vaak een breder aanbod. Zij bouwen de websites én voeren de online marketingactiviteiten uit. Je kunt natuurlijk ook de keuze maken om beide bureaus in te zetten om een zo optimaal mogelijk resultaat te kunnen behalen voor je bedrijf. Als je de keuze maakt om beide bureaus in te zetten denk er dan wel aan dat het een aantal nadelen met zich mee kan brengen. Het contact is bijvoorbeeld veel lastiger, doordat er twee aparte partijen bezig zijn met jouw bedrijf. Er moet dan telkens geschakeld worden tussen twee bureaus en de klant. Dit kan ervoor zorgen dat het extra tijd zal kosten voordat je website gerealiseerd kan worden. Ook het uitvoeren van een redesign zal hierdoor moeilijker verlopen. Als de webbouwer zijn werk niet goed uitvoert, kan dit gevolgen hebben voor de resultaten van het online marketing bureau. Samenwerking tussen deze twee partijen is dus erg belangrijk in het gehele proces. |
https://www.edit4u.nl/ |
