Het wel bekende zoekwoordonderzoek

“iets met zoekwoorden en een onderzoek enzo”. Dat is wat de meeste mensen vaak zeggen als ze gevraagd wordt naar het zoekwoordenonderzoek. Maar vaak weten ze nog helemaal niet dat dit zoekwoordonderzoek in relatie is met internet marketing. Je kunt hiermee gemakkelijk beginnen aan SEO en SEA. Maar hoe zet je dit in? Laten we maar beginnen met SEO. Het is wel handig om te weten wat het doel is van SEO. Met SEO probeer je met een aantal zoekwoorden te scoren in de zoekmachine. Met SEA is dat ook het geval. Bij SEO probeer je organisch vindbaar te zijn terwijl je dat bij SEA doet door middel van adverteren. Dat is ook een prima methode, alleen is de methodiek erachter wat anders. Bij SEA heb je een programma dat Google AdWords heet. Hierin kun je zien of de zoekwoorden goed scoren en of deze niet te duur worden. Je betaald namelijk voor het aantal clicks op de link.

SEO en zoekwoorden

Bij SEO probeer je organisch zo hoog mogelijk goed vindbaar te zijn. Je doet dit door linkjes te plaatsen naar de pagina die jij zo hoog mogelijk in de zoekmachine wilt hebben. Je kunt dit gemakkelijk doen door te linkbuilden. Echter zit hier wel een hele lastige methodiek achter, die bijna niemand kent. Deze methodiek is ook lastig te snappen, dus daarom wordt ook vaak verwezen naar professionele bureaus. Wil je ook aan SEO dan wel SEA doen? Zorg er dan voor dat een professioneel bedrijf dit ook doet. Zij weten waar de verbeterpunten en mogelijkheden liggen.

SEA en zoekwoorden

Bij SEO kijk je veel naar de concurrentie terwijl je bij SEA voornamelijk kijkt naar de CPC. Dit staat voor cost per click. Als iemand dus op jouw link klikt, betaal je een vast bedrag. Voor de online marketing zoek je een online marketing bureau!

http://www.smpa.nl/