Specialisatie van de uitvoerende partijHet maken van websites is steeds toegankelijker geworden. Door content management systemen (CMS) zoals WordPress, Magento en Shopify is het maken van een website laagdrempeliger dan ooit. Met programmeerkennis van PHP, HTML, CSS en Javascript kan elke webbouwer bijvoorbeeld een website bouwen die de klant zelf kan beheren. Zelfs zonder programmeerkennis is het mogelijk om een website op te leveren. De aloude methode hiervoor is het kiezen van een toegankelijk CMS, bijvoorbeeld WordPress of Joomla en hierbij een template te kiezen dat grotendeels aan de eisen van de klant voldoet. Na het kiezen van de template worden aanpassingen gedaan om deze volledig toe te spitsen op de wensen van de klant. Deze methode kan zeer kostenefficiënt zijn doordat al het programmeerwerk al verricht is door de ontwikkelaar van de template. Het grootste nadeel van deze methode is dat de template waarop de website gebaseerd is vaak meerdere malen verkocht is. Daardoor kan het gebeuren dat twee websites erg op elkaar lijken. Met templates krijg je als klant dus geen maatwerk maar wel een kostenefficiënte oplossing. Heb je echt maatwerk nodig? Kies er dan voor om een website te Bereikbaarheid en fysieke locatieAfhankelijk van je project management- en remote working skills kan je een website volledig op afstand laten bouwen. Toch kan het soms prettig zijn om bij de webbouwer op bezoek te gaan. Zo kan je face to face het proces doorspreken en je eigen ideeën uitleggen. Zelfs buiten de grote steden kan je terecht, bijvoorbeeld om een website te laten maken in Delft. Zo heb je direct contact met die gene die jouw website gaat bouwen. Als alternatief kan je het bouwen van een website uitbesteden aan aan ver oord waar de lonen zeer laag liggen. Het grote nadeel van deze methode is dat je fysiek geen enkele controle hebt over jouw project en dat de taalbarrière zelfs voor de meest doorgewinterde project managers voor onoverkoombare problemen kan zorgen. Welke dienstverlening krijg je?Het beheren van een website bestaat uit vele aspecten. Van het bouwen en onderhouden van de technische staat tot marketing. Onder marketing valt ondermeer zoekmachine optimalisatie (SEO), paid advertising (SEA) en conversie optimalisatie (CRO). Het laten maken van een website is dus maar het begin. Nadat de website gebouwd is zul je doorlopend aan de online marketing van je website moeten werken. Dit kun je zelf doen door alles te leren over content, linkbuilding, paid advertising en conversie optimalisatie of je kan deze zaken uitbesteden. Veel webbouwers bieden ook online marketing services aan na het opleveren van je nieuwe website. Afhankelijk van het kennisniveau van de webbouwer kan dit een goed idee zijn. Zeker als de samenwerking goed verlopen is. Wat kost het laten maken van een website?De kosten van een website zijn zo uiteenlopend dat daar geen eenduidend antwoord op te geven is. Net zoals je geen eenduidig antwoord hebt op de vraag “wat kost een auto?”. De opties en wensen zijn zo uitgebreid dat het altijd zaak is om als klant je eisen duidelijk op een rijtje te zetten voordat je begint met het opvragen van offertes. ConclusieLet goed om de specialisatie van de webbouwer, kies een webbouwer die fysiek bereikbaar is tenzij je een ervaren web project manager bent en vraag altijd meerdere offertes op. Zo weet je zeker dat je een goede match krijgt. |
https://www.telstar-web.nl/website-laten-maken-delft.html |
