Virgoleads werkt alleen samen met gezonde bedrijven

Leadgeneratie is meer dan alleen doorsturen van aanmeldingen. Althans als u zaken doet met een bedrijf zoals Virgo. Virgo heeft zich gespecialiseerd in het genereren van Leads voor bedrijven in het B2B en B2C segment. Daarbij wordt elke lead gekwalificeerd. Hierdoor krijgt u alleen leads die daadwerkelijk voldoen aan uw profiel en al het afval, c.q. tijdrovende waste, daar hoeft u geen aandacht aan te besteden. Arrogant Het wordt vaak als arrogant bekeken, maar Virgo wenst alleen te werken met bedrijven die financieel gezond zijn. Ze hebben een inkomstenstroom en gaan niet direct leunen op de leads die worden geleverd door Virgo. Dat dit op termijn gaat gebeuren is normaal, maar krampachtige toestanden willen ze bij Virgo niet meemaken. Dit zet druk op een gezonde manier van online marketing bedrijven. Het verzuurd de relatie en beide partijen worden niet gelukkig. De wijze waarop de pagina’s in het internet worden gepromoot is volgens een uitgekristalliseerd plan. Dit moet worden gevolgd. Als het schip van de klant bijna gezonden is, kan men niet verwachten dat Virgo het nog even recht trekt in een week. Tenzij u met Adwords nog iets wilt proberen, maar de praktijk leert dat dit veel kost en weinig zinnige leads oplevert. B2B of B2C Wanneer u verkoopt aan bedrijven, dan hebben het over B2B. B2C houdt in dat u vooral verkoopt aan particulieren. Natuurlijk u ook aan beide segmenten verkopen. Er zijn bedrijven die zich alleen richten op de overheid, maar die kunnen beter andere verkoopstrategiëen toepassen. Wat is het geheim? Door vooraf uitgebreid met u te communiceren en het gewenste klantprofiel vast te leggen, heeft u de mogelijkheid om dit steeds meer te verfijnen. U krijgt uiteindelijk minder leads, maar de leads u krijgt brengen wel meer omzet binnen. U zou dit kunnen bekijken vanuit het Pareto principe. Dit houdt in dat 20% van uw leads 80% van uw omzet maken. Virgoleads zorgt ervoor dat u alleen de 20% succesvolle leads binnenkrijgt. Kortom u hoeft slechts 20% van uw tijd te besteden om dezelfde omzet binnen te halen. Dit is de droom van iedere marketingorganisatie. Door de aanpak van Virgoleads is dit mogelijk. Niet alleen in Nederland, maar ook in België, Duitsland en andere landen waar men met de Westerse karakterset werkt.

Aanpak? Door te zorgen dat uw klantprofiel helder is, wordt elke lead gebeld die via daarvoor speciaal gebouwde websites hebben gereageerd. Een voorbeeld hiervan is www.isolatie-vlaanderen.be waar mensen informatie achterlaten die bezig zijn met het isoleren van hun woning. Mensen die aangeven dat zij willen isoleren worden gebeld en er worden enkele vragen gesteld om te bepalen of de mensen daadwerkelijk serieus zijn.

Overdracht Een lead wordt pas aan u overgedragen als deze daadwerkelijk voldoet aan de gestelde eisen. Er wordt wel verwacht dat u binnen 8 werkuren nadat de lead is aangeleverd ook daadwerkelijk door u wordt gebeld om de lead op te volgen. Zou u dit niet doen, dan komt de samenwerking na drie tot een einde. Waarom? Aangezien u de afspraken in de overeenkomst niet nakomt, wordt indirect het imago van Virgoleads geschaad. Mensen die niet worden gebeld, wat hun is toegezegd door een Virgo medewerker, gaan terugcommuniceren naar Virgo. Dit kost Virgo onnodig veel tijd om nogmaals te beloven dat u gaat bellen of anderszins communiceren. Als u met deze manier van werken niet kunt leven, dan is het niet verstandig om een samenwerking met Virgoleads aan te gaan. De drijvende krachten achter deze organisatie zijn zeer direct en resultaat gericht. Als dit ook uw manier van werken is, dan kunt u zeer succesvol zijn. Voor minder dan een maandsalaris van een salesmedewerker wordt het hele proces ingericht en wordt er marketing gedaan. De positief gekwalificeerde leads worden maandelijks achteraf aan u gefactureerd. In de meeste gevallen heeft u het geld van de klant al op de bank staan. Waarom zou u het niet proberen. Een telefoontje is voldoende en u ondervindt al heel snel dat het om een organisatie gaat waar mensen werken die weten waar het over gaat.