Uw leadgeneratie heeft hoge conversie dankzij gekwalificeerde leads

De vraag mag het een onsje meer zijn in 2015, doet u wellicht denken aan slager of beenhouwer (zoals men in België zegt) maar zeker niet aan externe leadgeneratie? Bij leadgeneratie is dit precies hetzelfde, alleen gaat het dan niet over de hoeveelheid om het kwaliteitsniveau. Leads die goed gekwalificeerd zijn mogen wat duurder zijn, omdat de verkoper die naar de klant gaat veel makkelijker scoort. Niet het scoren gaat makkelijker, maar er wordt meer omzet binnengehaald door de firma met minder inspanning. Goed leadgeneratie partijen kunnen een binnendienstmedewerker uitsparen. Afhankelijk van het product of dienst wat wordt verkocht moet er gekeken worden naar de hoeveelheid te verwachten leads. De serieuze leadproviders maken hier een studie van en zullen in overleg met de klant bepalen wat de kwalificatiecriteria gaan worden voor de leads. Een voorbeeld hiervan is de zonnepanelen branche. Als je weet dat er door bedrijven en particulieren 20000 per maand wordt gezocht, dan kan er worden terug geredeneerd naar concrete business. Dit zou betekenen dat een leadprovider 600 informatieaanvragen of leads kan genereren. Door de kwalificatiecriteria duidelijk op het netvlies te hebben, zal het aantal netto leads worden gereduceerd tot mogelijk 50 leads. Maar dit zijn dan wel leads waar de verkoper met een order naar huis gaat.

Kwaliteit leadgeneratie

Deze manier van werken zorgt ervoor dat de kosten voor lead veel hoger zijn, dan bij de generieke leadproviders.

Deze verkopen 600 leads en daarvoor moet aan het einde van de maand voor worden betaald. Het vervelende voor de leadprovider is wanneer de klant failliet gaat. In het bijzonder in de zonnepanelen wereld zijn de subsidies vervallen en zijn er veel ‘cowboy-bedrijven’ omgevallen. De bedrijven die blijven bestaan, zijn de bedrijven die ook de serieuze, exclusieve leadprovider hadden geselecteerd. Overigens is het ook voor de potentiele klanten die zonnepanelen gaan kopen belangrijk dat er een betrouwbare leverancier op de proppen komt. Als deze na een aantal maanden failliet gaat, zoals nu in de zonnepanelenwereld, moet je als klant naar de fabrikant bij problemen, maar die zit slechts in China.

Algemene informatie leadgeneratie

Moet de prijsstelling leiden tot winst op korte of op lange termijn? Wat kost het om het product te maken of de dienst te leveren? Is de totale vraag in de branche aan het stijgen, aan het dalen of stabiel? Welke korting moet worden verleend? Bestaat er een marksegment dat bereid is een hogere prijs te betalen? Black hat bedrijfjes kunnen een aanbod doen om tegengesteld te werken in het kader van linkbuilding. Het is zaak om hiervoor op te passen. Zij gaan voor uw organisatie zoveel mogelijk ‘niet relevante’ linkjes aanleggen naar de site van uw concurrent. Lijkt op zich misschien een goed idee, maar de concurrent kan dit ook bij u doen. Google heeft hier ook over nagedacht en telt deze links niet mee. Dit houdt in dat u geen voordeel heeft, maar uw concurrent ook geen nadeel.

Meer informatie: http://www.virgoleads.com/