Source Promo
Business / Marketing and Advertising

See, Think, Do & Care

Weet jij waar je potentiele klanten precies naar opzoek zijn? En help je hen op ieder moment bij het proces van begin tot eind? Of kun je hier misschien nog wel wat hulp bij gebruiken? Wellicht kan het See, Think, Do & Care model je helpen bij de customer journey. Dit model van Google zet iedere fase in het licht en helpt je bij het inspelen op de behoefte van je klant. Maar, wat houdt dit model van Google precies in? Hoe zorg je voor een optimale customer journey en wat kan het je opleveren? Ben je hier benieuwd naar? Lees dan zeker nog even verder. Wij gaan je uitleggen waar de vier stappen voor staan en hoe jij dit model kunt gebruiken om de customer journey van je klanten te optimaliseren.

Het model van Google

Het See, Think, Do & Care is opgebouwd als funnel, waarbij de See en Think fase leiden tot de Do fase. De Care fase komt hierna en is erop gericht dat je klanten vasthoudt. Om alles nog even te verduidelijken gaan we iedere fase even kort uitleggen. 

See

De See fase staat in het teken van klanten die nog geen klant zijn. De potentiele klant is passief en heeft nog geen aankoopintentie. Je werkt aan je bekendheid van je merk en zorgt dat je bekendheid wordt vergroot.

Think

In de Think fase is je potentiele klant al wat verder in het proces en is aan het overwegen om iets te kopen. Er wordt gerichter gezocht, maar dat wil niet zeggen dat jouw product of merk direct in aanmerking komt. 

Do

In de Do fase is de potentiele klant klaar om iets aan te schaffen. Hij of zij weet wat het moet worden en is ervan overtuigd dat jij (of misschien wel de concurrent) de beste partij is om het product aan te schaffen.

Care

In de laatste fase, Care, laten veel mensen punten liggen. Erg jammer, want de nazorg is ook erg belangrijk.