Leadgeneratie en Kundenakquise uitbesten vaak beter dan zelf doen

Leadgeneratie en Kundenakquise uitbesten is vaak beter dan zelf doen. Dit is niet zo vreemd, niet veel mensen zijn geschikt om koud te acquireren, ze vinden het niet interessant genoeg, hebben schroom, of andere excuses, maar niet gemotiveerd betekent meestal “niet gescoord”. Binnen een commerciële organisatie zijn slechts een aantal mensen geschikt voor leadgeneratie om nieuwe leads te verwerven. En dan vaak nog maar voor een gedeelte van het hele proces. Verkopers vinden het zonde van hun tijd en hebben een hekel aan koude acquisitie of meer populair gezegd ‘cold calling’.

Kundenakquise en cold calling

Daar moet je goed in zijn en geen telefoonvrees hebben.

Waarom zou je een verkoper frustreren door deze kostbare tijd te laten verspillen met het bellen van potentiële klanten. Als je door uitbesteding ervoor kunt zorgen dat hij voldoende afspraken heeft bij klanten om de business binnen te halen? Verdienste verkoper Wanneer een verkoper niet in staat is om zijn of haar eigen leads te genereren, dan kun je denken, betalen we niet te veel? Deze man of vrouw is aangenomen om zelf de business te brengen. In de huidige grillige markten is het voor verkopers niet eenvoudig. Stel dat je ze laat bellen en het target is niet op kantoor, dan moet teruggebeld worden. Op het moment dat de verkoper kan bellen, zit hij of zij zelf bij een klant in gesprek. Kortom, de processen duren veel te lang. Een organisatie die nog traditioneel ingesteld is kan met een parttime medewerker één verkoper aan de weg houden. Je kunt hier niet uitgaan dat een fulltimer twee verkopers aan de gang kan houden.

Kundenakquise met behulp van parttimers

De uren van bellen zijn doorgaans beperkt, dus is het verstandiger om bij twee verkopers twee parttime medewerkers in te zetten op twee verkopers. De truck die bij het verkopen van duurdere dienstverlening vaak wordt toegepast is een cadeautje opsturen met de post naar de persoon die gebeld moet worden. Vervolgens belt de medewerker een week later met de vraag of de bijgevoegde documentatie is gelezen. Uiteraard is vooraf wel goed bekeken of de persoon in kwestie echt het target is. De kosten voor het toesturen van een gadget is tenslotte ook niet kosteloos. De afspraak kan worden gemaakt.

Meer informatie: http://www.virgokundenakquise.de/